Kan du inte läsa mailet? Läs det här ¬Ľ

Inbjudan till Skogsnäringsveckan 2014

save-the-date-version-2.png

Framtiden växer på trä

Välkommen till Skogsnäringsveckan 2014 som invigs tisdagen den 8 april i Stockholm på Münchenbryggeriet. Konung Carl XVI Gustaf medverkar vid prisutdelningen.

På förmiddagen den 8 april bjuder vi in till temaseminarier med en spännvidd från utvecklingen av skogen som rum för människan till dess nyckelroll i att ersätta fossilbaserade material.

På eftermiddagen är det dags för Skogsindustriernas öppna årsmöte med infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd. Skogsindustrin står inför stora utmaningar som motorn i den biobaserade samhällsekonomin. Skogens avgörande betydelse för samhällsutvecklingen är fokus för diskussionen under årsmötet.

Onsdagen den 9 april arrangerar Svenskt Trä, en del av Skogsindustrierna, Trädagen tillsammans med Trä- och Möbelföretagen. Den snabba och positiva utvecklingen av intresset för byggande i trä diskuteras samt industrins utveckling och framtid. Maria Norrfalk, landshövding i Dalarna medverkar på Trädagen med ett anförande om träindustrins framtid.

Lydia Capolicchio är moderator under båda dagarna.

Skogsnäringsveckan är mötesplatsen där branschen, politiker och andra intressenter möts och diskuterar aktuella frågor som berör skogsnäringen.

Glöm inte bort att anmäla dig till skogsminglet kl 18.00 måndagen den 7 april i Näringslivets hus.

För program och mer information: Klicka här

460-medverkande

Varmt välkommen!

Skogsindustrierna

samt övriga medverkande organisationer

För anmälan: Klicka här
Ange lösenord: skog2014

Anmäl dig före den 28 mars, begränsat antal platser!

Skogsindustrierna är massa-, och pappers- och den trämekaniska industrins bransch- och arbetsgivarorganisation. Skogsindustrierna företräder ett 50-tal massa- och pappersbruk i sammanlagt 22 koncerner/företag och cirka 125 sågverk i cirka 60 koncerner/företag, samt ett antal företag med nära anknytning till massa-, pappers-, eller trävarutillverkning. Arbetsgivarverksamheten bedrivs tillsammans med gruvsektorn och stål- och metallsektorn inom organisationen Industriarbetsgivarna. Inom Skogsindustrierna ingår verksamheten Svenskt Trä. Skogsindustrin sysselsätter drygt 60 000 personer och exporterade för 123 miljarder kronor (2012).

Box 555 25, 102 04 Stockholm, Telefon: 08-762 72 60, E-post:info@skogsindustrierna.org